Gyvenime vykstantis blogis yra mokykla

   Dažnai kyla klausimas kaip priimti visokį blogį kuris vyksta mūsų gyvenime. Su gėriu kaip ir visiems aišku, džiaugiamės, kai kurie neužmirštame padėkoti Dievui, tačiau blogis paprastai sutinkamas klausimu: „Viešpatie, už ką man taip?“. Istorijoje būta viskių bandymų paaiškinti už ką čia taip tas blogis vyksta, pvz. tai Dievo bausmė už nuodėmes ir panašiai.
   Neseniai skaičiau Didachę ir joje aptikau tokią mintį: „Tau nutinkančius dalykus priimk kaip gera, žinodamas, kad niekas neįvyksta be Dievo“ (Didachė 3,10). Tada prisiminiau kažkada girdėtą mintį: Kai kas nors blogo vyksta tavo gyvenime, neturėtum klausti „už ką“, o „ko tu mane, Viešpatie, nori išmokyti“. Išties, kai vertini viską kaip už kažką atėjusią bausmę, bet kaip tobulėjimo galimybę, tada daug lengviau susidoroji su iškilusiomis problemomis. Gal būt teisus buvo Nyčė sakydamas: „Kas manęs neužmušė, tas mane sustiprino“. Taigi, vykstantis blogis, gali būti nebloga saviugdos priemonė, bei mokykla, svarbiausia nepasiduoti nevilčiai ir žinoti, kad, kaip sakė vienas iš mano filosofijos dėstytojų, jog: „Bet kokio blogio pasėkoje atrandamas didesnis gėris“.
   Tad linkiu iškilus bėdai išmokti klausti: „Ko tu mane nori išmokyti?“.

Komentarai