Daug žmonių kreipiasi
į dvasininkus apie anonsuojamą Vilniaus Kalnų parko helovino renginį. - Kiek tas daug? Labai
neapibrėžtas skaičius. Paprastai jis naudojamas sustiprinti įspūdį ir paveikti
klausytoją (arba skaitytoją) suteikiant teiginiui visuotinumo įvaizdį. Vienam
daug yra dvi parapijietės kitam ir šimtas bus mažai, tad klausimas kiek iš
tiesų tų besikreipiančių buvo. Kita vertus jei ne egzorcistų asociacija, tikrai
būčiau nieko nežinojęs apie šį Helovino renginį, tad eilinį kartą, egzorcistai
patys to nenorėdami daro visai neblogą reklamą renginiui apie kurį bando įspėti.
Net ir antireklama, vis tiek išlieka reklama. Pamenu prieš gerus dvidešimt
metų, vykusio sunkiosios muzikos festivali Velnio akmuo organizatoriai yra dėkingi
už analogišką reklamą. Būtent ji ir padėjo renginiui išpopuliarėti. Nebūtų
egzorcistai į jį atkreipę dėmesio, festivalis būtų ėjęs praėjęs ir niekas apart
visiškai atidavusių fanatų būtų jo net nepastebėjęs. Anuomet gi dalis pažįstamų
neformalų sudalyvavo renginyje vien todėl, kad apie jį išgirdo iš egzorcistų pasisakymo.
Analogišką situaciją regime ir šiuo atveju.
Vilniaus Kalnų parke planuojamas renginys
pasižymi satanizmo, burtininkavimo, raganavimo motyvais bei atviru palankumu
okultizmui. – Be platesnio paaiškinimo, tai ir lieka deklaratyvus
teiginys. Kame tie satanistiniai, burtininkavimo ir okultizmo motyvai? Tame,
kad raganos yra ir zombiai su vaiduokliais? Ką tai bendro turi su satanizmu,
burtininkavimu ir juo labiau okultizmu? Satanizmas, tradiciškai laikomas šėtono
garbinimo kultu, tačiau tai tik nedidelė dalis satanizmo, didžioji jo dalis yra
skirta žmogaus išaukštinimui. Burtininkavimas ir raganavimas – tai kaip jį
vertiname Katalikų bažnyčioje, paremtas liūdnai pagarsėjusio „Raganų kūjo“
idėjomis, tad nelabai atitinka realybės.
Okultizmas
yra iš esmės žalingas ir vengtinas ne tik bet kurio krikščionio, bet ir geros
valios žmogaus gyvenime. –
Kodėl nuolat akcentuojama tik viena, labai siaura XIX a. pab. – XX a. pr.
maginės filosofijos kryptis? Ar kitos ezoterikos kryptys nėra tokios pačios?
Kita vertus tikėjimas magija yra prietaras, tad jei krikščionis ja tiki, jis pasineria
į tikėjimą prietarais ir tokiu atveju niekuo nesiskiria nuo bet kurio
ezoteriko, nes abu tiki, kad magija realiai veikia. Žvelgiant iš šalies ir
vertinanat fenomenologiniais principais: katalikas kovojantis su magija ir
magijos atstovas yra identiški. Skirtumas tik tas, kad vienas naudojasi magija,
kitas prieš ją kovoja, tačiau abu nebejodami tiki jos realiu poveikiu. Netikintis
magija, puikiai supranta, kad tai tėra prietaras, esmiškai niekuo
nesiskiriantis nuo kitų. Tad ir darosi nebeaišku kam tiek laiko ir jėgų skiriam
kovai su vėjo malūnais.
Skaudu ir tai, kad
tokio pobūdžio renginys numatomas visai šalia Trijų Kryžių, paminklo, kuris
žymi kankinių mirtimi mirusius septynis brolius pranciškonus. – Kaip ir su Velnio akmens
festivaliu, čia bandoma emociškai pastiprinti renginio baisumą pridedant tam
tikrą šventybės išniekinimo elementą. Velnio akmens atveju buvo pasitelkti
Oninių atlaidai, pabrėžiant kad festivalis vyks prieš pat juos. Čia gi kaip
šventybės išnikinimas, pasirinktas netoliese esantis kalnas su kryžiais. Tai
suponuoja tokį vaizdelį: sėdi organizatoriai ir galvoja, prie kokios čia
šventos vietos padaryti renginį, kad didesnė blesfemija gautųsi. O realiai,
Kalnų parke vyksta visokio plauko renginiai, nuo Dainų šventės iki Sel‘o
koncertų, nes tai įprasta vieta. Kita vertus, ten pat vyksta ir katalikiški
renginiai, tačiau ir tuo atveju niekas nesvarsto prie kokios šventos vietos
daryti renginį, tiesiog parenkama vieta kurioje
patogu ir įprasta sutalpinti didelį kiekį žmonių.
Kviečiame tėvus ir
globėjus saugoti vaikus, paauglius nuo tokio pobūdžio renginių. Raginame, kad
tėvai ir globėjai imtųsi vėl katalikiškojo auklėjimo bei auklėtų vaikus pagal
Katalikų Bažnyčios mokymą. – Atrodo, kad visas krikščioniškas
identitetas remiasi tik tuo, kiek tu atsiriboji nuo magijos. Ar tikrai tai yra
svarbiausia krikščioniško identiteto ir auklėjimo dalis? Suprantu, kad daliai
tikinčiųjų tai yra be galo svarbi saviidentiteto dalis, tačiau taip pamirštama,
kad Jėzus mokė visai ne apie tai.
Kviečiame katalikus
ir kitus geros valios žmones jungtis į bendrą maldą už Lietuvos dvasinį
atsinaujinimą. – Tuo norima pasakyti, kad Lietuva
yra dvasiškai puolusi šalis. Man atrodo priešingai. Krikščionybė Lietuvoje niekad
nebuvo tokia stipri kaip dabar. Bet gal kas nori tą mato. Jėzus sakė: kur tavo
lobis, ten ir tavo širdis (Mt 6,21), jei aplink matai blogį ir dvasinį
nuopuolį, tai koks lobis yra tavo širdyje. Tiesiog liūdna, kad nepastebima, jog
Lietuva iš esmės yra tikintis katalikiškas kraštas.
Kviečiame katalikus
kasdieninei [rožinio maldai, pasninko praktikai] – ragina egzorcistai.
– Vėlgi,
suponuojama, kad katalikai to nedaro, tad ar tikrai reikalingi papildomi
paraginimai?
Taigi,
paradoksalu, kad tiek kovojant su blėniais (nes visa ezoterika ir yra blėniai),
tampama tokio paties mąstymo atstovu. Dar paradoksaliau tai, kad vienos
bažnytinės grupės maginio mąstymo mintijimai, tapo dalies katalikų Lietuvoje bažnytine
pozicija. Dažnai šis požiūris laikomas oficialiu Bažnyčios mokymu, nors
atidžiau panagrinėjus, neretai kertasi su Vatikano II susirinkimo dokumentais
bei Bažnyčios oficialiu požiūriu. Na, o mano paties asmeniniu manymu,
prietarais grįsta pozicija diskredituoja Bažnyčią ir paverčia ją kritinio
mąstymo stokojančia organizacija.
Komentarai
Rašyti komentarą