Nuodėmė tai savo žmogiškumo nepriėmimas

   Nuodėmės prigimtis hebrajiškoje sampratoje suvokiama kaip gėrio būti žmogumi atmetimas. Tokiu būdu, nuodėmė kyla dėl asmeninio įsitikinimo, kad žmogus nėra suskurtas pagal Dievo paveikslą ir panašumą, kad žmogus nori būti kažkuo daugiau nei, kad Dievo sukurtas ir norėtas. Pirmoji nuodėmė, Senojo Testamento sampratoje, yra atsisakymas priimti žmogaus kaip kūrinio gerumą ir teisumą. Nuodėmė taip pat yra ir atsisakymas priimti visos kūrinijos gerumą. Taigi, šiame kontekste, nuodėmė yra pirminio Dievo požiūrio, kad visa yra gera, atmetimas. Pradžios pasakojime mes skaitome, kad Dievas apžvelgė visa, ką buvo padaręs, ir iš tikrųjų matė, kad buvo labai gera (Pr 1,31). Tačiau žaltys Ievai parodė iškreiptą vaizdą įrodydamas jai melą, kad kūrinija anaiptol nėra gera. Taigi, Ievai užgimė nusivylimas kūrinijos gerumu. Tokiu būdu, nuodėmė atėjo į pasaulį ir rodo mums melą apie tą tiesą, kad Dievas sukūrė žmogų pagal savo paveikslą (Pr 1,27), o žvelgdamas į kūriniją matė, kad tai gera (Pr 1,25); nuodėmė visa tai iškreipia ir atmeta, o per tai žmogus atsisako savo buvimo geru kūriniu.

Komentarai

  1. Nesiimsiu komentuoti, ką ten galvojo senovės žydai, rašydami Senąjį Testamentą, bet 7 nuodėmės, kaip jos suformuluotos viduramžiais, yra ne žmogiškumo nepriėmimas, o kaip tik žmogiškumo apraiška. Pasididžiavimas savo stipriosiomis pusėmis (puikybė), naudos siekimas (godumas), siekis konkuruoti (pavydas) - visa tai apibrėžia žmogų, šių savybių puoselėjimas yra laikomas norma, netgi privalomu visuomenėje dalyku. Pasakyk davatkai, kuri per Maximos išpardavimą nusipirko 10 kg grikių, kurių pusę, greičiausiai, išmes, kad šis aktas yra mirtina nuodėmė - ji tau spjaus į veidą ar bent jau moralą atskaitys (tokiu būdu galimai padarydama dar vieną - puikybės - mirtiną nuodėmę). Netgi dekalogo nesilaikymas paprastai netraktuojamas kaip nuodėmės darymas, nes pasiteisinama tuo, kad nuodėmė, palyginus, nedidelė (visi aplink vagys, o aš net negaliu autobusu be bilieto pravažiuot?).
    My point: nuodėmės institutas yra veidmainiškas nuo pat savo pradžios, nes jo esmė - kad būtum geras, turi nebūti žmogumi. Sintetinių idealų bandymas įskiepyti eiliniam vartotojui šiais laikais kartojasi: mums bandoma įdiegti iš piršto laužtus ir visiškai kitame socialiniame kontekste išsivysčiusius tolerancijos ir socialinės lygybės principus. Gal šį sykį ir pavyks - priklausys nuo propagandos efektyvumo.

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Todėl nereikėtų vertinti religijos pagal davatkas ir tuos kurie apgaudinėja save ir kitus :)

      Panaikinti

Rašyti komentarą