Šiame kontekste labai svarbus dėmuo yra naujatestamentinė terminija apibrėžianti tai ką mes paprastai vadiname Jėzaus stebuklais. Jėzuitas Joseph A. Fitzmayer pastebi, kad evangelijų originaliuose tekstuose Jėzaus stebuklai (miracula) nevadinami stebuklais, čia naudojami kitokie terminai. Sinoptinėse evangelijose, anot Fitzmayerio naudojamas terminas dynameis, t.y. galybės arba jėgos darbai (pvz. Mk 6.2.5; Lk 10,13; Lk 19,37; Mt 13,54), o Jono Evangelijoje naudojami du terminai: erga t.y. darbai (pvz. Jn 5,36; Jn 10,25.32) ir semeia t.y. ženklai (pvz. Jn 2,11; Jn 4,54; Jn 9,16). Šie trys terminai nurodo ne į kažkokį vyksmą kuris viršija gamtos dėsnius, bet Kristaus asmenį, tad turi kristologinę dimensiją, nurodančią į Jėzų kaip į Viešpatį ir Kristų. Stebuklai čia tarnauja ne kaip Kristaus dieviškumo įrodinėjimui, bet Dievo Karalystės skelbimui.
Kaip jūs manote, kas buvo šie dynameis, erga ir semeia kuriuos mes vadiname miracula ir ar tikrai jie yra pagrindinis Jėzaus dieviškumo įrodymas?
Komentarai
Rašyti komentarą