Magija veikia tada kai ja tiki. Krikščionybė kaip tokia
atmeta magiją kaip prietarą. Krikščionis kuris tiki jog magija veikia, tiki prietarais.
Tad aritmetika čia paprasta: tiki prietarais, tiki magija, vadinasi mąstai
maginio mąstymo koncepcijomis, tad niekuo nesiskiri nuo bet kokio ezoteriko ar
kerėtojo, nes mąstai identiškai. Toks mąstymas gimdo prietaringą baimę, mažina kritišką
mąstymą ir nuveda žmogų nuo tikrojo tikėjimo pažinimo.
Krikščionybėje esama tikinčiųjų, kurie savo krikščionišką identitetą
atpažįsta tik per oponavimą magijai, Helovinui arba tiems dalykams kuriuos
laiko artimais jiems, pvz. fokusai, metalo muzika, fantastika ir pan. Liūdniausia,
kad patraukus jų polemikos objektą, jie lieka prie nieko, nes nebeliko
saviidentifikacijos objekto. Tai vėl gi, situacija kuri nėra labai tolima nuo
maginio mąstymo. Kažkada girdėjau pasakymą: abstinentas ir alkoholikas kenčia
nuo to paties dalyko; tad ir čia gaunasi kažkas panašaus, tiek ezoterikas, tiek
antihelovininis krikščionis turi tą patį tikėjimo objektą – magiją. Tiek
vienam, tiek kitam, kyla pasipiktinimas, jei pasakai, kad magija yra blėniai kuriais tiki tik prietaringi žmonės. Žinoma, vienas atvirai pripažįsta tikįs
magija, kitas mano, kad tai velnio pramanai, bet net ir tokiu atveju magija jį
valdo, nes ji juk vis tiek veikia.
O kaip su tais liudijimais kai žmogų apsėda per Heloviną? Na
gal ir apsėda, nesiginčiju. Tik tiek, kad liudijimai kuriuos esu skaitęs ir
girdėjęs kyla iš žmonių kurie tai atrado kai buvo indokrinuoti į krikščioniško
maginio mąstymo sistemą, vadinasi neautentiški ir sukurti sistemos. Kita vertus
esama pavyzdžių kai žmonės pasiskaitę Bibliją rengė kryžiaus karus, iššaudydavo
pusę mokyklos, naikindavo raganas ir pan. Nemanau, kad tos situacijos apsėjo be
apsėdimų ir kitų velniavų. Asmeninė patirtis, vienas netiksliausių matavimo
vienetų. Vieno žmogaus, net ir teologo, net ir visos bendruomenės yra
neobjektyvus teologijos šaltinis. Tokių pavyzdžių, kai viena ar kita teologinė
mintis paplisdavo dėl kokios grupės įtakos, yra žinomi Bažnyčios išstojai, parastai
tik jai ir žinomi, nes be specialaus išsilavinimo to ir nebesužinosi. Tačiau
fenomenas egzistuoja ir tikintieji dažnai vieno kunigo ar teologo pasisakymus
pradeda laikyti Bažnyčios Magisteriumu. Beje true story: kalbant apie
Heloviną ne kartą buvau apkaltintas, kad einu prieš Bažnyčios mokymą. Paklausus
kur nurodyta, kad Bažnyčia draudžia Heloviną, viskas ką sugebėdavo parodyti
kaltintojas tebūdavo vieno ar kito kunigo pasisakymai. Bažnyčia oficialiame
lygmenyje jo nedraudžia, draudžia atskiri kunigai, tik kai kuriems
tikintiesiems jokio skirtumo, nes jis nesusigaudo kur čia oficialus lygmuo, o
kur tiesiog nuomonė. Kalbant apie oficialų lygmenį: jei Bažnyčia apie tai
nekalba, vadinasi nemato pavojaus, nepuola į prietarus ir maginį mąstymą, tik
liūdna, kad dalis tikinčiųjų jiems pasimato ir kitus gąsdina baubais iš po
lovos. Na bet yra kaip yra, būdami nebrandūs visada bijome monstro po lova, kai
užaugame suprantame, kad po lova monstrai negyvena, jie gyvena tik mūsų
vaizduotėje.
Pabaigai norisi palinkėti, atsparumo prietarams bei nepasiduoti krikščioniškos magijos apžavams. Na ir dar, kad savo tikėjimą nuolat kvestionuotume ir orientuotumės į dieviškų dalykų pažinimą, ne į kovą su vėjo malūnais,
Komentarai
Rašyti komentarą