Kažkada vienoje radijo laidoje manęs paklausė:- Ar katalikai gali švęsti Heloviną?
Atsakiau:
- Ne, nes spalio 31-ąją yra švenčiama Reformacijos diena.
Tiesa pasakius
manau, kad tai ko gero vienintelė teologinė racionali priežastis jo nešvęsti. Dalis
pažįstamų katalikų dar gerokai iki Helovino pradeda dalintis žinutėmis kaip jie
nešvęs Helovino, nes tai esą satanistinė šventė kurioje šlovinama mirtis, tad
katalikas neturėtų jos švęsti.
Šiaip tas
demonų, satanistų ir magijos matymas visur kur reikia ir nereikia, yra labai
prietaringa pozicija. Pagrįsta gandais arba kartais buvusių satanistų
pasisakymais. Įdomu tai, kad Bažnyčia oficialiame lygmenyje jokio draudimo nėra
išsakiusi, apie tai kalba tik įvairios, neretais ultraradikalios arba radikalios
katalikų grupės. Čia svarbu atminti, kad įvairių krikščioniškų bendruomenių ar
paskirų teologų pasisakymai vienu ar kitu klausimu nėra objektyvus teologijos
šaltinis, objektyvus jis būna tada kai apie tai kalba Bažnyčios mokymas,
Bažnyčios tėvai ir panašūs autoritetai. Žodžiu jei Bažnyčia apie kažką nesako,
vadinasi ji nemato tame pavojaus, nepaisant to kad kažkas tai mato.
Panagrinėjus Halovino istoriją, galime labai nustebti, nes ji turi katalikiškas
šaknis. Apie tai rašiau Bernardinai.lt straipsnyje „Tas baisusis Helovinas:švęsti ar nešvęsti, štai kur klausimas“, tad nesikartosiu, norintys galite
paskaityti atsidarę nuorodą.
Taip pat įdomu
ir tai, kad tokių grupelių pasisakymai paprastai laikomi oficialiu Bažnyčios
mokymu, o kai jam bandai prieštarauti, esi laikomas eretiku. Ne ką mažiau
keista ir tai, kad visas antihelovinyzmas pas katalikus atkeliavo iš radikaliųjų
protestantų. Kai panagrinėji giliau, tai netrunki pastebėti, kad žinutės
paimtos iš tokių protestnatiškų judėjimų kuriuose katalikai laikomi
stabmeldžiais, o Mergelės Marijos ir šventųjų kultas spiritizmu, tik štai
katalikas arba atsirenka selektyviai ir dalinasi tik dalimi jų mokymo arba
pasidalina visa žinia, nelabai suprasdamas, kad tuo pačiu paprieštaravo ir tam
kuo pats tiki. Na, o apie rėmimąsi ex satanistų žinutėmis... Na, čia būtų tas
pats kaip aiškinant teologiją remtis buvusio kataliko pasisakymais: nei
autoritetingumo, nei tiesos tame nelabai rasime, nes niekas perėjęs į kitą
religiją nepalieka savo bendruomenės be nuoskaudos ir noro ją paniekinti.
Kažkada
popiežius (berods) Urbonas III kalbėdamas apie raganų persekiojimą yra pasakęs:
tikėjimas raganomis yra prietaras, tad inkvizicija labiau turėtų domėtis ne
raganomis, o tais kurie jomis tiki. Tad,
linkiu katalikams netikėti prietarais, neieškoti raganų ir, jei taip norisi,
nešvęsti Helovino be skambių ir deklaratyvių prietaringų lozungų.
Komentarai
Rašyti komentarą