Vienas
iš Merfio dėsnių teigia: po kiekvieno net ir išsamiausio paaiškinimo vis tiek
atsiras keletas, kurie nieko nesuprato. Taip nuolat nutikdavo ir su Jėzaus
artimiausiais mokiniais. Jis aiškindavo, tuomet tekdavo viską peraiškinti iš
naujo. Jei jau apaštalams nebuvo lengva susivokti, tiesiogiai girdint Jėzų
kalbant, tai mums ne ką lengviau. Nepaisant to, kad tikime, jog Jėzus ir dabar
kalba Evangelijų tekstais, mes ne visada suprantame arba suprantame savaip.
Norėdami
suprasti, apie ką kalba Šventasis Raštas, turime ne tik matyti parašytas
eilutes, tam reikalingas ir Tradicijos pažinimas, nes Šventasis Raštas gali
būti aiškinamas tik joje. Taip pat reikalingas istorinio, lingvistinio,
geopolitinio, simbolinio, religinio, fenomenologinio bei visokio kitokio
konteksto supratimas. Negalime vadovautis vien savo supračiu.
Matydami
biblinius tekstus, be vargo atpažįstame žodžius bei sąvokas, gebame perskaityti
sakinius, tik ar iki galo suvokiame, apie ką kalbasi Jėzus ir Jo mokiniai? Ar
tikrai aišku, kada čia tas Elijas turi ateiti, ir kodėl „tuomet mokiniai
suprato jį kalbėjus apie Joną Krikštytoją“ (Mt 17, 13)? Išties įdomu, kaip jūs,
būdami Jėzaus mokiniais, supratote. Parašykite apie tai komentaruose.
Sakoma,
kad tikroji teologija daroma klūpint ant kelių, kitaip tariant, meldžiantis.
Šis posakis, ko gero, nekalba apie tūlą, kartais paklūpintį kataliką, bet apie
teologinius grandus: šv, Augustiną, šv. Tomą Akvinietį, šv. Kotryną Sienietę ir
kt. Kaip jau suprantate, kad teologija gimtų klūpint, mažų mažiausiai reikia,
kad prieš vardą būtų rašoma „šv.“ arba bent jau „pal.“, tam reikia tikėjimo,
kuris kalnus kilnotų. Visi šventieji tokie ir buvo – kai jie melsdavosi, kalnai
kilnojosi ir į jūrą vis ketindavo mestis (plg. Mk 11, 23). Jei mums meldžiantis
tokie dalykai nevyksta, tada belieka pasikliauti tuo, ko moko Motina Bažnyčia.
Na, o kol kas, skaitykime ir melskimės. Mokiniai suprato, mažu ir mes kada nors
suprasime.
Viešpatie,
duok nuolankumo pasikliauti Motinos Bažnyčios mokymu visose srityse, vadovautis
ne savo supratimu, o tuo, ko per ją mokai, ir duok truputį daugiau tikėjimo,
kad jei ne kalną pakelčiau, tai bent jau tą mažą akmenėlį.
Komentarai
Rašyti komentarą