Šiais laikais, kad Bažnyčia kažką pripažintu stebuklu, yra atliekamas
išsamus tyrimas, tam kad atmesti visas racionaliai paaiškinamas priežastis.
Paradoksalu, kad kartais tikintiesiems, to nereikia ir jie stebuklu laiko
dalykus kurie nėra stebuklingi. Manau, tai labai netikusi prieiga, nes
laikydami stebuklais dalykus, kurie gali būti paaiškinti, kaip
neprieštaraujantys gamtos dėsniams, galime diskredituoti Bažnyčią. Jau ir taip,
nepaisant Bažnyčios siekio, kad tikėjimas turi būti racionalus ir
kvestionuojamas, bažnyčios atstovus laiko lengvatikiais, dalis visuomenės laiko
lengvatikiais ar tikinčiais visokiais keistais dalykais. Tokiame kontekste
norisi paliesti eucharistinių stebuklų klausimą. Numanydamas, kad kai kurie
tikintieji, gali ne taip suprasti, iškart įspėju, kad čia nesiekiu paneigti eucharistinių
stebuklų kaip tokių, tik bandau atrasti būdus kurie padėtų atsijoti menamus
stebuklus, nuo galimai tikrų.
Taigi, eucharistinių stebuklų dalis, kalba apie iš ostijos
ar aukojamos duonos tekantį kraują. Tokie stebuklai paprastai naudojami kaip
argumentas siekiant įrodyti, kad konsekruota duona iš tiesų pavirsta į Kristaus
kūną. Įdomu tai, kad tokio pobūdžio stebuklai egzistavo dar iki krikščionybės. 332
m. pr. Kr. Imperatorius Aleksandras Didysis, Tiro apsupties metu, valgė duoną ir
pamatė ant jos atsiradusias raudonas kraujo dėmes. Jis tai palaikė ženklu, kad
liesis priešų kraujas, todėl tai įvertino kaip gerą pergalę lemiantį ženklą.
Taigi, koks galėtų būti žemiškas šio stebuklo paaiškinimas?
Egzistuoja tokia bakterija serratia marcescens. Tai labai maži pirmuonys, kurie esant pakankamam drėgmės kiekiui labai gerai auga ant kai kurių maisto produktų, pvz. duonos. Jie dauginasi labai sparčiai, tad greitai atsiranda ištisos kolonijos, kurios pasidaro regimos kaip raudonos spalvos dėmės. Vizualiai jos atrodo labai panašiai kaip kraujas. Tokios kolonijos pavyzdį matote nuotraukoje: ant macos susiformavusi bakterijų kolonija išties panaši į kraują. Eucharistiniai stebuklai, deja, tačiau ne visada yra ištiriami mokslininkų, tad klausimas, kiek yra tokių atvejų kai tikintieji garbina bakterijas, o ne Kristaus kraują?
Komentarai
Rašyti komentarą